måndag 22 november 2010

Dagens längtan: Thailandresan i januari, i hela tre underbara veckor! Wawawiwaa!!

Dagens underbaraste: Pärlan är hemma hos mig igen =)

Dagens mat: Couscous & Falaffel med hemmagjord sås på Turkist Youghurt och massa vitlök och Chili sås. Mycket gott!

Dagens Jippi: Jag är så fruktansvärt glad att jag vet att jag har ett ordentligt jobb, det känns helt underbart.

Dagens minus: Jag hoppade över träningen idag, jag orkade verkligen inte!

Dagens gnäll: Handlar om att lilla Pärlan ej ville ha sina Fleecefodrade täckbyxor. Vi var ute i skogen och hämtade granris till balkongen och hon säger att hon har kissat på sig ( det var evigheter sen det hände) Jag tänkte inte mkt mer på det, utan det var bara att sätta sig i bilen och åka hem och byta....trodde jag ja! Hon lurade mig, jag blev ju självklart skitirriterad på mitt egna lilla "mammavis" för att vi hade ju inte behövt åka hem! Men hon gick så nöjd in på toaletten och sa " Nu behöver jag inte ha på mig mina byxor". Hon ska ändå ha lite cred för att hon e grymt smart! =)

Dagens curling: Även fast hon lurade mig, så är man ju svag i mammahjärtat. Kom på en julklapp jag köpt till henne som låg i garderoben, hon fick den idag :/ Men se vad hennes ögon glittrade åt sin nya barbie, vi firade helt enkelt att det är måndag! ( Och mamma har ju jobb) ;)

Dagens Plus: Att vi hann med att sätta upp granriset och alla de små ljusen!
Dagens ANDRA plus: Det ni! Jag hann även med att göra nyttiga matlådor inför denna jobbvecka!
Dagens mys: Att få ligga ihopkurade i hennes säng och läsa godnattsaga.

Inga kommentarer: