onsdag 17 mars 2010

Att bo i en småstad =)

Jag lever i en stad på ca. 16 000 människor...i HELA kommunen!
Jag har möjligheten att kunna gå/cykla överallt. Jag kan träffa mina vänner på ca. 10 minuter.
När man går på stan/bio/badhuset/lekparken/fikar osv träffar man alltid någon man känner.
Att leva så här finns så klart både positiva & negativa sidor.
Men jag tycker om det, det känns hemtrevligt.
Tycker det är jätteroligt att åka iväg till de större städerna, men när jag passerar 50: skyltarna
på väg hem igen, så andas jag ut. Det är tryggt & jag är hemma.
Men det jag skulle komma fram till var:
Att när man bor i en sådan här liten stad är det många som gnäller
" finns aldrig nåt att göra" & "det händer aldrig nåt" osv...
Så jag tänkte att just idag ska vi dra vårat strå till stacken...
Jag & Pärlan gick på Öppet hus på "Smålands Tidningen"
De bjöd på fika, barnen fick ballonger & rita teckningar, som kanske
kommer med i tidningen. (Pärlan som för övrigt är en riktig Picasso)
Så vi förväntar oss absolut inget annat! =)
Det var vi och alla pensionärer! Det var riktigt trevligt!
Sedan gick vi dessutom till Biblioteket.
Så idag har vi både gynnat kulturlivet & visat vår sammhällsbygd
vårat stöd.
Det känns grymt bra!
GLAM: Astrid Lindgren som man aldrig tröttnar på
och Sven Nordqvists illustrationer i "Pettson & Findus" böckerna =)
DAMM 1: Råkade viss klippa ner hela persiennen i fönstret,
den gick sönder & sen fick jag inte iordning på den igen. Suck, har bara
en rullgardin nu...
DAMM 2: Pärlan ville gå på toa på Biblioteket,
men sa sen att hon inte behövde. Sen gick ju det åt skogen.
Och med en mamma som har ett minne som en guldfisk, hade
jag naturligtvis glömt både kläder & blöjor. Så det var bara att dra sig hemåt igen.
( Vilken tur att vi bor i en liten stad)

Inga kommentarer: